EFOP-3.1.2-16-2016-0000
„A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából”

SzTR
A Szakmai Támogató Rendszer (SzTR) működése
A Komplex Alapprogramhoz tartozó Szakmai Támogatórendszer feladata, hogy segítse a program eredményes iskolai megvalósulását. A támogatás formája egyrészt elektronikus, másrészt pedig jelenléti formában valósul meg, az intézményvezetőkre, a tantestületre és az egyes pedagógusokra irányul.
A Nyíregyházi Egyetem SzTR munkacsoportja 15 fővel működik. A KAP bevezetése előtti évben (2019 tavaszán) megkezdődött a támogató munka. A KAP-ot bevezető 19 intézmény vezetőjének és a tantestületnek nyújtottunk segítséget az iskolai dokumentumok (Pedagógiai program, Szervezeti és működési szabályzat, Házirend; tanmenetek, tematikus tervek stb.) átdolgozásához, valamint az órarend összeállításához. A 2019/2020-as tanévben a KAP-ba bekapcsolódó pedagógusokat jelenléti formában támogattuk, egyrészt a DFHT tanítási-tanulási stratégia alkalmazásában, másrészt pedig az alprogramok területén. Minden intézményhez DFHT-mentort rendeltünk, akik a tanév során két alkalommal ellátogattak az iskolákba, DFHT-KIP módszertanra épülő órákat tekintettek meg, és tanácsaikkal, javaslataikkal segítették a pedagógusokat. Ezen kívül rendszeresen javították a tanítók, tanárok DFHT-KIP-es óravázlatait. A pedagógusokra irányuló jelenléti támogatás másik területét az öt alprogram (művészet-, testmozgás-, életgyakorlat-, logikai és digitális) jelentette. Az alprogramokhoz rendelt mentorok bemutató foglalkozásokat szerveztek, amelyen részt vettek más KAP-os iskolák pedagógusai is. A foglalkozást követően a mentor fókuszcsoportos interjút készített a pedagógusokkal, felmérve az alprogramok és a KAP egyéb területein szerzett tapasztalataikat, véleményüket. 2020 áprilisától a járványügyi helyzet miatt a jelenléti támogatást felfüggesztettük, a mentoraink az intézmény saját elektronikus felületén folytatták tovább tevékenységüket, támogatva a pedagógusok munkáját.
A jelenléti támogatáson kívül a KAP alapján működő iskolák pedagógusai elektronikus formában is kapnak segítséget. A www.komplexalapprogram.hu weblapon használhatják az E-SzTR felületet, amelyen keresztül kérdéseket tehetnek fel (https://www.komplexalapprogram.hu/esztr/lista), valamint a Tudástárat (https://www.komplexalapprogram.hu/tudastar), ahol letölthető tartalmak (kézikönyvek, tanmenetek, tematikus tervek, óravázlatok stb.) állnak rendelkezésükre. Ezen kívül a Nyíregyházi Egyetem által mentorált KAP-os iskolák pedagógusai egy saját fejlesztésű elektronikus felületen (https://ptk.nye.hu/) is tarthatják a kapcsolatot a DFHT és alprogrami mentorainkkal.
Aktivitási térkép
Aktivitási térkép
Az alábbi térkép a projekten belül képzett iskolákat mutatja.
Térkép használata:
A térkép bal felső sarkára kattintva tekintheti meg az aktivitási térkép részleteit. A menüpontokból kiválaszthatja, mely adatokra kíváncsi, a térkép mely részeit szeretné megtekinteni. A térképen használható a ZOOM a + és a – ikonokkal, valamint az egér görgőjével is. A térkép buborékjaira kattintva megtekintheti az adott intézmény információit, projekthez való kapcsolódását.
KAPOCS
KAPOCS
2019/2020-as tanév
A 2019/20-as tanévben a Nyíregyházi Egyetemhez tartozó intézmények közül 19 vezette be a Komplex Alapprogramot, közülük két intézmény (A Biharkeresztesi Bocskai István Általános Iskola és a Nyírbogáton található Vántus István Általános Iskola) regisztrált sikeresen a KAPOCS elnevezésű hálózatba. A KAPOCS-iskolahálózat egy olyan kezdeményezés, amelynek célja, hogy összefogja a KAP-ot megvalósító intézményeket, és szakmai fórumot biztosítson a program sikeres megvalósítása és fejlődése érdekében. Az iskolahálózat tagjai a KAPOCS-partnerintézmények, akik sikeresen regisztráltak a hálózatba. A KAPOCS partnerintézmények minden tanévben, május1. és július 15. között pályázhatnak az „ÉLMÉNYSULI” címre. A fent említett két intézmény előreláthatólag benyújtja pályázatát.
tájékoztató
Intézményvezetői értekezlet tájékoztató anyagai
Intézményvezetői tájékoztató
Szakmai támogató rendszer
Intézmény, tanügyi dokumentumok
Mérés értékelés
Iskolahálózatok
Szakmai vezetői, intézmény vezetői
Régiós Képzési, Továbbképzési és Felnőttképzési Iroda
Felnőttképzési engedély nyilvántartási száma: E/2020/000244
Felnőttképzési nyilvántartásba vételi szám: B/2020/000778